rubrik

Nejmen kolla, det kommer ytterligare ett inlägg från min sida denna dag! Känns som att det finns risk för att jag kommer fastna för det här med att blogga...
 
Under dagen idag har jag funderat på om jag skulle ha en privat-blogg där jag enbart skriver om mitt privatliv eller vad jag ska kalla det, också en kanin-blogg där jag skriver om allt som har med kaninerna att göra...
Dock så insåg jag sedan att provat-bloggen i så fall skulle bli ytterst tom och ointressant eftersom 95% av mitt liv (om inte mer) kretsar kring kaninerna och kaninhoppningen? Så tror jag fortsätter ha en och samma blogg ett tag till! Eventuellt att jag gör en blogg för kaninuppfödningen, men det får bli ett senare problem.
 
Sedan jag skrev sist har jag faktiskt hunnit med en hel del! Jag har hunnit planera vad jag ska ha för kläder imorgon på tävlingen (kaninrelaterat), kolla vad det ska vara för väder imorgon (kaninrelaterat), fylla i tävlingsböcker (kaninrelaterat), gå till apoteket och titta efter avmaskningsmedel, som de oyckligtvis inte hade rätt sort av (kaninrelaterat), duscha (privat-blogg-material), springa upp och ner till tvättstugan x antal gånger (privat-blogg-material) och faktiskt springa på stan en stund och shoppat lite kläder! (privat-blogg-material).
Utöver det har jag, under absolut största delen av tiden tänkt på morgondagens tävling och hur intressant det ska bli att få se Disa hoppa med någon annan än mig själv! (kaninrelaterat). Varje gång jag är och shoppar kommer jag även på mig själv med att stå och fundera på huruvida jag kan använda ett visst plagg bland djuren, eller inte... (kaninrelaterat)
 
Så, där fick ni ett smakprov och ett litet bevis på att det kanske inte skulle bli så intressant att dela upp bloggarna? Inte för att jag nu ska påstå att denna blogg heller är speciellt intressant, menmen.
 
Tänkte berätta lite om vad det var för kläder jag köpte (har inga bilder just nu men det kan jag ju fixa fram och bjuda på vid senare tillfälle). På SeeMe köpte jag ett par grå/blå shorts med hög midja, från pieces. Jag köpte också en marinblå topp utan ärmar, med polokrage (superskönt basplagg!) från vero moda och ett dödligt snygg, svart partytop, även den från vero moda. På h&m fyndade jag ett par hemma-mys-shorts, en vinröd stickad långärmad tröja och ett vinrött linne. Det jag EGENTLIGEN skulle ha köpt, var nya jeans/leggings och underkläder... Men det är väl ungefär som vanligt att jag inte köper det jag egentligen är i behov av.
Dock provade jag faktiskt jeans, men de passade såklart inte. Varför kan inte tillverkarna göra jeans som jag kan ha?! de som var 27 i midjan var alldeles för stora, det såg ut som att jag hade en sopsäck runt vardera ben... Så tänkte att ja, provar väl storlek 26, de borde ju passa! Men ack, så fel man kan ha... De fick jag inte ens igen knappen på!!! LESS.
 
Ja, tänkte väl ta och berätta lite om tävlingen imorgon då. Varken mamma eller Linnéa ska tävla så jag ska hoppa några av mammas kaniner, utöver mina egna. Akseli kunde inte heller komma, så för en gångs skull får jag tävla min lilla Egzon själv :D så han ska debutera medel!
Kommer också behöva döma en av elitklasserna, så då blir det att låna ut några av mina kaniner till andra förare. Det brukar inte vara några problem att placera ut till exempel Lycka och Alva, hoppar de så hoppar de och vill de inte så vill de inte, oavsett förare. En kanin som jag däremot aldrig brukar låna ut när jag måste döma, det är Disa. Hon har bara hoppats av två andra personer utöver mig. En gång tävlades hon av Manne, men då fick hon sin första, och hittills enda, OPL... Annars har Linnéa tävlat henne några gånger, bland annat på Kistamässan. Men imorgon, då ska Viktoria få den stora äran att hoppa med henne! Disa, Sally och Kirre ska nämligen bo hos Viktoria under de veckor jag är i Cypern och då även tävlas av henne, så jag tänkte att jag gärna vill se hur Disa och Viktoria fungerar ihop innan jag åker, så det kändes som ett bra tillfälle att göra det nu! Viktoria är så lugn och duktig som förare så henne tvivlar jag inte ett dugg på, det enda jag är lite orolig över är att Disa ska missköta sig, det vill säga vara helt galen och bryta ut mellan varje hinder, som hon varit nu under de två senaste tävlingarna... Men det ska nog gå bra!
 
Nu tänkte jag ta och göra något vettigare än att sitta här och tråka ut er, så jag skriver någon annan dag!
Over and out

Kommentarer
Postat av: viktoria

hej min kommentar är tydligen borta? men tack så jätte,jätte mycket att jag fick hoppa med Disa. men en fråga hur gör man när disa lägger sig ner på baken och vägrar hoppa/gå fram? tänkte de är vell olika från till kanin till kanin. :D

Svar: De få gånger som Disa inte börjar springa det första hon gör när man sätter ner henne, då gör hon så att hon tvärstannar redan i luften på väg ner typ, sedan sitter hon där, orubblig. Det är ingen ide att försöka putta på henne, hon kommer inte börja röra sig av att man gör det. Prova istället att vända henne åt ett annat håll, lyfta henne en bit och sätta ner henne där istället och så vidare, tills hon rör på sig. Du kan försöka styra och ta lite i kopplet också när hon bara sitter där. Till slut börjar hon gå och när hon då väl har börjat hoppa och fått hoppa nåt hinder så brukar hon inte stanna sådär igen. Kan förklara bättre imorgon och visa, om hon gör så ;)
ceciliavikstrom.blogg.se

2012-07-20 @ 11:57:13
URL: http://viktoiravanamnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0